مطالب روزانه

رونمایی از نسخه جدید سایت

«رونمایی از نسخه جدید سایت!» خیلی این عنوان را دوست دارم؛ باکلاس است! آدم دوست دارد رونمایی از نسخه جدید سایت داشته باشد یا نسخه فعلی سایت را ارتقا بدهد. این علاقه از آنجا شروع شد که سال ۸۵، وقتی فقط ۱۷ سالم بود، عنوان وبلاگم را «پارس مَگ» گذاشتم. آن موقع مثل الان نبود که بچه ۴ ساله از اپلیکیشن‌های در صف دانلود تبلتش بگوید؛ آن روزها صِرفِ داشتنِ کامپیوتر (که هنوز رایانه نشده بود!)، اوج گیک‌بودن (گیک=خوره فناوری) آدم‌ها بود و این قرتی‌بازی‌های الان وجود نداشت. منظورم این است کسی نمی‌دانست وبلاگ چیست، چه برسد به اینکه بخواهد مجله خبری بسازد!

«مجله خبری پارس» یکسال بیشتر دوام نیاورد و از ابتدای تیرماه سال ۸۶ «دوربرگردون» جایگزینش شد. دوربرگردون مثل وبلاگ‌های معمولی، صفحه‌ای برای انتشار یادداشت‌های من بود. همین شد که تصمیم گرفتم در آخرین روزهای سال ۸۶ و روزهای ابتدایی سال ۸۷ «هفته‌نامه دوربرگردون» را به صورت الکترونیک، منتشر کنم. اما آن هفته‌نامه هم زیاد دوام نیاورد. آن روزها، درگیر مجله «پژواک» در دانشگاه پیام‌نور بودم. پژواکِ دانشگاه هم که تعطیل شد، مجله «ضرب‌شست» را تولید کردیم. از «ضرب‌شست» هم به «همشهری‌جوان» و از همشهری‌جوان هم به «ماه‌نو» و «مهیار» و «نسیم» و «جوانی» و چندین مجله دیگر رسیدم. اما حالا به شکل تناسخ‌واری، دوباره به مجله الکترونیک برگشتم. «مجله فرهنگی هنری دوربرگردون»، که نگاه اختصاصی «مهدی صالح‌پور» به مقوله فرهنگ بوده و قرار است آرزوی سال گذشته من برای برندینگ فرهنگی را برآورده کند. البته که برای برندینگ معادل فارسی مناسب ندارم، وگرنه خیلی دوست ندارم از چنین اصطلاحی استفاده کنم.

DorBarGarDoon
دوربرگردون؛ خانه امن مجازی مهدی صالح پور

در نسخه جدید سایت، دوربرگردونِ جدید، هم یادداشت‌های رسمی و غیررسمی دارد، هم خاطره‌نگاری دارد، هم بخش اختصاصی شعر و داستان دارد، هم بخش ویژه مرور فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی، مجلات، کتاب‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، تئاترها و آلبوم‌های موسیقی و تمام محصولات فرهنگی موجود در بازار دارد. هم محلی‌ست برای بازنشر نوشته‌های مطبوعاتی من و هم محلی برای به اشتراک‌گذاری محصولات از طریق صفحه دانلودها! به اینها گالری عکس و فیلم و همچنین بخش مینیمال را هم که اضافه کنید، مجله دوربرگردون کامل می‌شود. مشخصاً نمی‌توان مانند هفته‌نامه یا ماه‌نامه به طور منظم تمام بخش‌ها را به روز کرد، اما تلاش می‌کنم بیشتر از قبل، بنویسم و متناسب با اتفاقات روز، اینجا را آپدیت نگه‌دارم. اگر هم اهل سرزدن به اینجا نیستید و از ظاهر پیچیده اینجا خوش‌تان نمی‌آید، اشکال ندارد. لینک تمام مطالب در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته خواهد شد.

در این میان، تبلیغ هم به نسخه جدید سایت اضافه شده و امکان استفاده از مطالب نویسنده‌های محبوب خودم هم را در اینجا فراهم کردم تا نگاه دوربرگردون، یک بعدی نباشد. در فاصله کمتر از چند روز تا تولد هویت مجازی‌ام، به نسخه جدید سایت دوربرگردون، به این مجله فرهنگی هنری خوش آمدید.

مهدی صالح پور

مهدی صالح‌پور هستم. حدود پانزده سال وبلاگ نوشتم، دوازده سال خبرنگاری کردم، ده سال در تلویزیون نوشتم، در حال نگارش نخستین کتابم هستم. تجربه کارگردانی و تهیه‌کنندگی در تلویزیون دارم. این روزها مدیر مجموعه تولید محتوای شنیداری قناری هستم و در حوزه کتاب و کتاب صوتی فعالیت می‌کنم. خوشحالم که اینجا، میم‌صاد آنلاین، خانه امن مجازی من را دنبال می‌کنید...

۱۸ دیدگاه

  1. سلام و تبریک جناب صالح‌پور عزیز 🙂
    مجله فرهنگی هنری دوربرگردون؛ خیلی هم عالی. بخش‌های اضافه شده هم خیلی خوبه ولی در نگاه اول کمی گیج شدم.
    با قالب جدید ارتباط دوستانه‌ای برقرار کردم 🙂
    ولی بیشتر از همه، از مطالعه‌ی دوربرگردون‌نامه لذت بردم. بعد از خوندنش احساس کردم از ابتدا با دوربرگردون همراه بودم تا به امروز.
    آرزوی موفقیت هم واسه خودتون هم واسه دوربرگدون 🙂

  2. منم الان ۴ ساله که با دوربرگردون دوست بودم و با فراز و نشیب هاش و کم و زیادش همراه بودم:-)
    یادمه یه بار هم چند تا شماره از ضرب شست رو برام فرستادی و کلی خوشم اومده بود ازش.چقد داغ سیاست بودی اون روزا:-):-):-)
    زمان زود میگذره.
    خیلی زود.
    +مبارک باشه نسخه جدید دوربرگردون.ایشالا که توش همیشه خوشی باشه و ارتقا:-)

  3. مبارک باشه خیلی قشنگ شد
    البته با قبلیش هم ارتباط برقرار میکردم
    راستی ، چرا وبلاگ خانم همسرتون رو هک کردن ؟
    امروز متوجه شدم 🙁

  4. خوب‌ه هنوز م تو سربرگ کامنتای این‌جا اسم و ایمیل‌م پیش‌فرض هست! 🙂
    دوربرگردون مبارک باشی 🙂 ❤

  5. سلـــــــام
    دوربرگردون همیشه عالی بوده ولی الان خیلی خوشگل تر، جذاب تر و البته با کارایی و امکانت بیشتر شده 🙂
    تبریک میگم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا