بازنشرمطالب روزانه

احمدی نژاد و بدتر از احمدی نژاد!

سهند ایران‌مهر: دوستی کامنت گذاشته که آیا در تاریخ مانند احمدی‌نژاد داشته‌ایم؟! عارضم بله منتها اون غلظتش بیشتر بود: عیدی امین! رییس جمهور اوگاندا، اسم خودشو گذاشته بود: «فیلد مارشال، حاجی دکتر!» و بعدا: «خداوندگار همه جانداران روی زمین و ماهیان دریاها و فاتح قلمرو امپراتوری بریتانیا در آفریقا و به ویژه در اوگاندا».

یه بار که کشورش با تانزانیا درگیر شده بود، به رییس جمهور تانزانیا پیشنهاد داده بود بیا به جای جنگ، سر مرز رینگ بوکس برپا کنیم، مسابقه بدیم اگر باختی یکی از ایالاتهای تانزانیا مال من. یه بار هم علیرغم عدم دعوت به جشن تولد ملکه انگلیس، تهدید کرده بود با کشتی عازم بریتانیا می‌شم و به زور در مراسم شرکت می کنم که بریتانیا دید اعصابشو نداره، گفت : «بیای، ترتیبتو می‌دیم» و اینم منصرف شد.

شایعه شده که یکی از وزراش رو که از دستورش تخطی کرده بود، خورد و هیات دولتم تهدید کرد که باید تبرکا از گوشت اون بخورن. آخرش که نتونست رییس جمهور تانزانیا رو به مسابقه بوکس متقاعد کنه حمله کرد اونجا و تو حمله به تانزانیا ناکام شد، فراری شد و رفت عربستان و تو جده مقیم بود تا مرد . چراشو نمی دونم اما آقام یه بار که همسایه مشنگمون کلاهشو تا دماغ کشیده بود پایین گفت: «مرتیکه، عیدی امین شده! احمد اخوت کتاب جالبی داره به نام: « دو بدنِ شاه» که بخش کوتاهی در مورد عیدی امین و خیلی جالبه. یه بار هم روح الله حسینیان، روش رحمانی فضلی تو وزارت کشور رو شبیه عیدی امین دونست. خیلی وقت پیش هم یه فیلم دیدم در مورد عیدی امین با بازی فارست ویتاکر به نام: The Last King of Scotland

پی نوشت: این نوشته با عنوان «مانند احمدی نژاد در تاریخ جهان وجود دارد؟» در نطرنیوز منتشر شده و با عنوان «احمدی نژاد و بدتر از احمدی نژاد» بازنشر شده است. صرفا جهت اطلاع!

مهدی صالح پور

مهدی صالح‌پور هستم. حدود پانزده سال وبلاگ نوشتم، دوازده سال خبرنگاری کردم، ده سال در تلویزیون نوشتم، در حال نگارش نخستین کتابم هستم. تجربه کارگردانی و تهیه‌کنندگی در تلویزیون دارم. این روزها مدیر مجموعه تولید محتوای شنیداری قناری هستم و در حوزه کتاب و کتاب صوتی فعالیت می‌کنم. خوشحالم که اینجا، میم‌صاد آنلاین، خانه امن مجازی من را دنبال می‌کنید...

۲ دیدگاه

  1. کلا نظری ندارم !!

    آلبوم مثل مجسمه ی مهدی یراحی خیلی خوبه :-))
    اگه نشنیدین پیشنهاد میکنم حتماااااااااا گوش بدید:-))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا