مطالب روزانه

همسایه‌ها یاری کنید ما پخش زنده فوتبال داشته باشیم!

جمعه ساعت نزدیک نه شب شده و طرفداران فوتبال در کشور که کم هم نیستند، منتظر پخش زنده فوتبال لیگ خلیج فارس هستند.
بعد از حدود پانزده دقیقه آگهی بازرگانی چیپس و پفک و سس و ماکارونی و بانک و اپراتور و…، برنامه فوتبال برتر شروع می‌شود و جواد خیابانی وارد استودیو می‌شود. قبل از هر چیز باید قرعه‌کشی اپلیکیشن آپ پخش شود که می‌خواهد برنده خوش شانس جایزه میلیاردی‌شان را از دونقوزآباد سفلی معرفی کنند تا مردم ترغیب شوند و بیشتر از اپِ آپ استفاده کنند. بعد از آن نوبت سامانه به اصطلاح هواداری سی‌نود است که مجری بیاید التماسِ مردم کند که اگر می‌خواهید از تیم‌های فوتبال حمایت کنید، هر روز سیصد تومان به حساب ما بریزید، که ما پول بدهیم بازیکن بخریم! که از این سیصد تومن، دویست تومان برود به حساب اپراتورها، صد تومان هم خرج دم و دستگاه ما برای پول دادن به تبلیغ تلویزیونی به جای حق پخش زنده فوتبال شود! که قرارداد بازیکن خارجی امضا کنیم، ازمان شکایت کند، چندبرابر از جیب شما پولش را بدهیم.
بعد نوبت مدیرعامل باشگاه و کارشناسان است در تایید این قضیه صحبت کنند. بعد موسسه مالی اعتباری فلان هم از مردم می‌خواهد کارت اعتباری این موسسه را بگیرند تا پول بیشتری به حساب آنها برود و سود بیشتری کنند! و به جای سود، از هر تراکنش مقدار ناچیزی اعتبار بگیرند! که موسسه‌ مذکور پول روی پول بگذارد، به نام فوتبال و به کام دوستان.

بعد از این صحبت‌ها، پنجره دو جداره وین‌تک بازی را به ما تقدیم می‌کند…
ساعت نه و سه دقیقه است، چند دقیقه از شروع بازی گذشته و بالاخره به پخش زنده فوتبال می‌رسیم؛ کیفیت تصویربرداری، کارگردانی و گزارش در حد لیگ دسته چهارم نیوزلند؛ دورِ زمین پر از تبلیغ و هر چند ثانیه هم زیرنویس‌های رنگارنگ برای حمایت از فوتبال! بین دو نیمه هم باز این چرخه معیوب تبلیغ آپ و سی‌نود و کوثر و وین‌تک و…! همه‌ی این بازی‌ها برای چیست؟ برای نود دقیقه پخش زنده فوتبال از تلویزیون ملی ایران که مثلا باید از دولت پول بگیرد تا مردم را سرگرم کند.
آقایان؛ این فوتبال را نخواستیم؛ لطفا اگر امکانش هست، این فوتبالِ و کاسه گدایی و مسخره‌بازی‌‌تان را تمام کنید. اگر می‌خواهید مردم را با فوتبال سرگرم کنید، حداقل به شعورشان احترام بگذارید و دیدن بازی‌های بدون کیفیت را زهرمارشان نکنید. اگر می‌خواهید پول مردم را بالا بکشید، همان موسسه‌های مالی اعتباری را گسترش بدهید و سرمایه مردم پولدار را بالا بکشید. سیصد تومان سیصد تومان شارژ کارگرِ بیچاره‌ای که آه در بساط ندارد خوردن ندارد. بی‌انصاف‌ها، حداقل نحوه لغو این سامانه شارژخورتان را هم محض رضای خدا، یک بار در سال اعلام کنید.
اصلا کلا فوتبال را پخش نکنید، آنلاینش کنید… ولی اینطور روی اعصاب مخاطب راه نروید. اگر هم می‌خواهید با اعصابمان بازی کنید، به پول آگهی های بازرگانی و آپ و وین‌تک و… بسنده کنید و دیگر جیبمان را نزنید. این چه وضعی است که «همسایه‌ها یاری کنید، تبلیغ بدهید، پول بدهید، شارژ موبایل تان را بدهید که ما پخش زنده فوتبال داشته باشیم»؟ ما را مسخره کردید یا خودتان را؟!
انتظار زیادی است، اما کاش این خانه از پای‌بست بازسازی شود…

مهدی صالح پور

مهدی صالح‌پور هستم. حدود پانزده سال وبلاگ نوشتم، دوازده سال خبرنگاری کردم، ده سال در تلویزیون نوشتم، در حال نگارش نخستین کتابم هستم. تجربه کارگردانی و تهیه‌کنندگی در تلویزیون دارم. این روزها مدیر مجموعه تولید محتوای شنیداری قناری هستم و در حوزه کتاب و کتاب صوتی فعالیت می‌کنم. خوشحالم که اینجا، میم‌صاد آنلاین، خانه امن مجازی من را دنبال می‌کنید...

مطالب مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا