نقدها

سیزده دلیل برای اینکه…

سریال «سیزده دلیل برای اینکه… / ۱۳ Reasons why…» محصول نتفلیکس، درباره دختر نوجوانی به نام «هانا بیکر»ه که خودکشی کرده و سیزده دلیل خودکشیش رو توی نوارهایی روایت می‌کنه…

داستان سریال توی مدرسه‌ای نسبتاً معتبر در آمریکا می‌گذره که روابط بین دانش‌‌آموزهاش پر از فراز و فرود و کشمکش‌ه. دقیقا مثل دبیرستان‌های ما گروه‌های دوستانه‌ای دارن، اکیپ‌های زورگو یا به قولِ سریال، قلدر هستن که به معمولیا زور می‌گن. هر کدوم از دانش‌آموزا هم مشکلات خاص خودشون رو دارن و تقریباً رابطه هیچکدوم‌شون با پدر/مادرشون خوب نیست.

مطالب مشابه

چرا میشه خیلی راحت با این سریال ارتباط برقرار کرد؟

به نظرم خیلی راحت میشه با محتوای این سریال ارتباط برقرار کرد؛ چون هرکسی که مدرسه رفته و دوره دبیرستان رو تجربه کرده، احتمالا با اتفاقاتی که بین بچه‌ها میفته آشناست… اون کسانی هم دانشگاه رفته باشن (به شرطی که دانشگاه‌شون تک‌جنسیتی نباشه) متوجه میشن که چقدر راحت روابط عشقی و احساسی بین دخترها و پسرها، می‌تونه گروه‌های دوستی رو تحت‌الشعاع قرار بده.

[quote font_size=”14″ font_style=”italic”]نمره آی‌ام‌دی‌بی این سریال بد نیست؛ تونسته از مخاطبانش نمره‌ی بالای ۸ بگیره.[/quote]

فصل اول چه‌جوریه؟

فصل اول خیلی هیجان‌انگیز و جذاب پیش میره؛ روابط بین دانش‌آموزها رفته رفته پیچیده‌تر و خاص‌تر میشه… هر کسی که سریال رو دنبال کنه، حتما با یکی از دانش‌آموزهای این مدرسه‌ی جنجالی همذات‌پنداری می‌کنه؛ در پایان فصل هم با سیزده دلیلِ خودکشی هانا آشنا می‌شین و کلی ذهن‌تون درگیر خواهد شد که چطور میشه خیلی ساده باعث به فنا رفتنِ یکی دیگه شد.

فصل دوم رو ببینیم؟

فضای فصل دوم از جهاتی خیلی نزدیک به فصل اول‌ه؛ آدم‌ها همون آدم‌های فصل اولن… به خصوص توی قسمت‌های اول شاید خیلی شباهت‌های زیادی بین محتوای فصل اول با فصل دوم احساس کنید… اما رفته رفته فصل دوم هم با فضای جدیدی که می‌سازه، راه خودش رو پیدا می‌کنه و کمی اجتماعی‌تر و جهان‌شمول‌تر میشه. و به نظرم فصل دوم هم به اندازه فصل اول جذاب و تماشاییه.

فصل سومی هم در کاره؟

خیلی‌ها فکر می‌کردن که بعد از اتمام سیزده نوارِ فصل اول، نویسندگان برای فصل دوم سوژه‌ای نداشته باشن… اما فصل دوم هم پخش شد و به موفقیت‌های خاص خودش رسید. پایان‌بندی فصل دوم هم طوری بود که گویا باید منتظر اتفاقات هیجان‌انگیزتری بین بچه‌های مدرسه باشیم. خوشبختانه فصل سوم ساخته شده و ششم ژوئن (اواسط خرداد ۹۸) پخش خواهد شد.

[quote font_size=”14″ font_style=”italic”]خبر بد برای کسانی که عاشق کاراکتر هانا با بازی کاترین لنگفورد شدن اینه که این بازیگر توی فصل سوم غایبه.[/quote]

از کجا دانلود کنیم و ببینیم؟

اگه علاقه‌مند به سامانه‌های مجاز اینترنتی پخش آنلاین فیلم و سریال هستید، سایت فیلم‌نت این سریال رو سانسور کرده و برای پخش قرار داده. اما اگر مثل من علاقه‌مند هستید تا نسخه اصلی رو با زیرنویس ببینید، تقریباً تمام سایت‌های دانلود فیلم و سریال این سریال رو برای دانلود قرار دادن….

لینک مشاهده آنلاین در فیلم‌نت

مهدی صالح پور

مهدی صالح‌پور هستم. حدود پانزده سال وبلاگ نوشتم، دوازده سال خبرنگاری کردم، ده سال در تلویزیون نوشتم، در حال نگارش نخستین کتابم هستم. تجربه کارگردانی و تهیه‌کنندگی در تلویزیون دارم. این روزها مدیر مجموعه تولید محتوای شنیداری قناری هستم و در حوزه کتاب و کتاب صوتی فعالیت می‌کنم. خوشحالم که اینجا، میم‌صاد آنلاین، خانه امن مجازی من را دنبال می‌کنید...

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا